S
Shield / Ted Wiles
Bio
Ted Wiles è un product designer con base a Londra. Il suo lavoro si concentra sulla comprensione delle emozioni umane verso i prodotti del design. Lo studio di Wiles utilizza sia l’interazione digitale che quella analogica per esplorare il rapporto tra persone e oggetti.
Project
Shield è un fazzoletto di seta che scherma le frequenze elettromagnetiche. Avvolto intorno a un cellulare, il fazzoletto scherma il dispositivo da tutte le comunicazioni di rete. Questo gesto permette di avere un momento di privacy e tranquillità. Consente di disconnettersi dal mondo esterno, concedendosi un attimo per concentrarsi sul presente. Il progetto è svolto in collaborazione con Harriet Sleigh.
Bio
Ted Wiles is a London based Product Designer, whose work is focused on understanding human emotion towards designed products. Wiles’ design practice uses both digital and analogue interaction to explore the relationship between humans and objects.
Project
Shield is a silk pocket square which shields electromagnetic frequencies. When draped around a mobile phone, this silk pocket square shields the device from all network communication. This gesture allows a person to a moment of peace and privacy. It puts them off-grid from world beyond their immediate surroundings, giving time to refocus on the present. The project has been developed in collaboration with Harriet Sleigh.